Aby byla stránka na internetu komukoliv něco platná, musí nejen existovat sama o sobě, ale musí mít i odpovídající návštěvnost. A s tím logicky souvisí, že se o ní musí vědět. Protože stránka, o které se neví, nemá naději na to, že na ni zabloudí dlouhé zástupy čtenářů.
Uživatelé internetu už dnes totiž mají na výběr z takového nepřeberného množství internetových prezentací, že se nemusí pídit po jakékoliv nabídce. Nechají si to pravé najít vyhledavači, v těch si otevřou nanejvýš prvních pár předestřených odkazů, dosáhnou svého a konec.
A stránky, které se ve vyhledavačích neumísťují na předních pozicích, tak nejednou zůstávají stranou jakéhokoliv zájmu. Jsou prostě těmi, jež neobstály v konkurenci jiných a staly se v podstatě nadbytečnými. A to může postihnout jak něco tuctového, ne-li dokonce podřadného, tak i weby, s nimiž si jejich tvůrci opravdu dali hodně práce.
Možná to někdy není zase až tak docela fér, ale skutečnost už prostě taková je. A chce-li majitel některé z těch stránek, jež jsou z pohledu vyhledavačů nezajímavé a zasluhují nanejvýš tak nějaké zastrčené místo kdesi u konce nekonečného výčtu odkazů jiných, s touto situací něco dělat, je jeho jedinou možností vsazení na pomoc v podobě optimalizace SEO Seolight. Což jsou různorodé postupy, jež společnými silami pomáhají dostat se stránkám, jež skončily na místě, kde budou sotva někdy někým nalezeny, z pozadí dlouhého seznamu do pomyslného čela žebříčku popularity.
Ke zmíněné optimalizaci tak lze přiřadit:
- kontrolu webu a nápravu toho, co na něm není právě ideální
- hledání nejvýhodnějších klíčových slov pro ten který web
- vytváření zpětných odkazů, přivádějících na tuto stránku návštěvníky ze stránek jiných
- psaní kvalitních textů
- a propagaci v různých efektivních podobách
Jen díky tomu si může internetová stránka polepšit a dostat se třeba i až na vedoucí pozici. Kde si jí – jak už tomu bývá – budou coby vítěze všímat mnozí. A pak teprve bude sledovanost taková, jaká by měla být.