Ženy

Jak být úspěšnou ženou na pracovišti? Přestaňte dělat tyto chyby!

Dle studií si ženy na pracovišti nechávají častěji skákat do řeči a za své názory mají tendence více se omlouvat. Chovají se zpravidla plašeji a tišeji než jejich mužští kolegové.
žena podává papíry
Problémy prosadit se může mít každý. Jak s nimi bojovat?
Na pracovišti mluvte hlasitě a sebevědomě. Nikdy nekřičte a nenechte hlas přeskakovat. To symbolizuje nejistotu.
Nervozita prokazatelně poznamenává hlas i samotnou kvalitu mluveného slova. Snažíme se co nejrychleji formulovat myšlenky a používáme proto spousty slovních vycpávek typu: ,,A, ehm, že, jako, é…"
V tyto momenty se nám zvyšuje adrenalin. Slovní vycpávky používáme častěji při mluvení na veřejnosti, než při obyčejném rozhovoru s přáteli či rodinou. Ke zbavení se nervozity je důležité nezapomínat na správné dýchání. Samotné uvědomění si dechu a jeho korigování nám pak pomůže působit na veřejnosti mnohem sebevědoměji.
žena na počítači
Nemusíte dělat všechno
Ženy hůře říkají ne. Jsou od přírody sociálně zaměřené a nechtějí působit necitlivě. Pro úspěšnost v profesi je však důležité určit si priority, cíle i plány. Nebojte se přiznat, že nemáte na kolegyni zrovna čas a že její úkoly rozhodně neuděláte. Nejde o nic nemorálního, jde o normu. Nejste povinny přebírat úkoly ostatních, abyste se zavděčila.
Pokud se ženy dostanou na důležitou pozici, chtějí automaticky ukázat, že na ni mají a že ji zvládnou dělat lépe než kdo jiný. To z žen činí úžasné pracovnice. Nenalhávejte si ale, že na všechno stačíte a nebojte se požádat o pomoc. Rozdávat úkoly je jedna ze základních věcí, která tvoří dobrého vůdce. Pokud na určitou práci stačí kolega či podřízený, předejte mu ji a svou energii raději soustřeďte na těžší a důležitější projekty.
Nehrajte si na muže!
Určete si hranice. Správný šéf si nemusí na nic hrát. Nepředstírejte, že jste něčím, čím nejste. Mnoho žen přebírá na pracovišti roli chladné a nepřístupné ženy, čímž se od svých kolegů vzdaluje. Nenechte si nic líbit a určete si hranice. Řekněte: ,,Ne, toto už je přes čáru a takto se mnou mluvit nebudeš," pokud je to potřeba. Zároveň však nezapomeňte, že ženství Vám dává jednu úžasnou výhodu. Jste od přírody starostlivá a komunikativní. Vytvořte dobrou atmosféru pro své spolupracovníky. Zvýšíte tak jejich výkon, stanete se oblíbenější a nebudete mít pověst "megery."